Мета курсового проекту – систематизувати, закріпити та розширити теоретичні знання, поєднати їх з практичними матеріалами, а також обґрунтувати результати власного проекту.
Метою курсового проекту є розв’язання наступних задач:
а) поглиблений аналіз та узагальнення їхнього основного змісту, розширення обсягу знань за
темою;
б) вільне володіння основним змістом теми, інтерпретація тих чи інших положень при захисті курсового проекту; розвиток творчого мислення;
в) послідовний, логічний письмовий виклад основного змісту теми, проведення розрахунків, вміння теоретично та фактично обґрунтовувати їх результати.
Водночас в процесі виконання проекту за завданою темою формуються також й інші важливі інтелектуальні феномени особистості – погляди, переконання, інтереси тощо.
Виконання курсового проекту є завершальним етапом вивчення дисципліни і спрямоване на розвиток навичок самостійної роботи та набуття умінь планування і проведення досліджень, аналізу і систематизації наукових фактів і експериментальних даних, програмування можливих організаційно-виробничих рішень, висновків і пропозицій.
Курсовий проект студент захищає прилюдно в навчальній групі. Доповідь, як правило, триває близько 5–7 хвилин. Орієнтовна структура доповіді повинна відображати структуру курсового проекту. Після доповіді студент відповідає на поставлені запитання. Під час захисту оцінюються: якість виконаної студентом курсового проекту, рівень знань і набутих навичок за темою, логічно та аргументовано викладати думки, відповідати на запитання.
Захист курсового проекту проводиться перед комісією в складі 2-3 викладачів кафедри, у т.ч. керівника курсового проекту. Члени комісії задають студенту питання, як правило, за темою курсового проекту, не виключаючи питань, що відносяться до теоретичної підготовки.