Лекції з елементами візуалізації
Лекція-візуалізація - це результат пошуку нових можливостей реалізацій відомого дидактичного принципу наочності. Лекція – візуалізація має вигляд цілісного розвернутого коментування лектором візуальних матеріалів, які їм демонструють і цілком розкривають тему даної лекції. Наочність у цьому випадку виступає у ролі засобу навчання і сприяє активізації мислення студентів. На таких лекціях можна застосовувати експерименти, відеофільми, комп’ютерні розробки тощо. Під час лекцій-візуалізацій відбувається так би мовити перекодування навчальної інформації у візуальну форму. Це дозволяє аналізувати, виділяти головне і концентрувати подану інформацію. Такі лекції краще сприймаються студентами, тому, що вони менш академічні та емоційно забарвлені.
Психолого-педагогічні дослідження показують, що наочність не тільки сприяє більш успішному сприйняттю і запам’ятовуванню навчального матеріалу, але і дозволяє проникнути в сутність явищ. Демонстраційні матеріали мають доповнювати словесну інформацію та виступати носіями інформації. Лекція – розгорнуте коментування підготовлених візуальних матеріалів, що повинні забезпечити систематизацію наявних знань, засвоєння нової інформації, створення проблемних ситуацій для подальшого їх вирішення. Для таких лекцій важливим є визначена візуальна логіка і ритм подачі матеріалу, його дозування, майстерність і стиль спілкування викладача з аудиторією. Основні труднощі підготовки такої лекції – у розробці візуальних засобів і режисури викладання. Елементи лекції-візуалізації можливо використовувати для будь-яких дисциплін.
Каріка А.Б. : "Будівництво в сейсмічних умовах" (дис."Будівельні конструкції")
Каріка А.Б. : "Сходи" (дис."Будівельні конструкції")
Статірова І.О. : "Покриття й підвісні стелі" (дис."Будівельні конструкції")
Статірова І.О. : "Загальні відомості про конструкції з дерева та пластмас" (дис."ОРБК")
Семінарське заняття
Семінар (лат. seminarium — розсадник) — вид навчальних занять практичного характеру, спрямованих на поглиблене опрацювання теоретичного матеріалу. Семінарські заняття сприяють активізації пізнавальної діяльності студентів, формуванню самостійності суджень, умінню обстоювати власні думки, аргументувати їх на основі наукових фактів. Вони сприяють оволодінню фундаментальними знаннями, допомагають розвивати логічне мислення, формувати переконання, оволодівати культурою толерантності, активно впливати на соціальне становлення особистості.
У системі семінарських занять треба уникати одноманітності їх проведення, вносячи елементи дискусії, гри, змагальності і інше.
Види семінарів та їх коротка характеристика :
Семінари - бесіди - найпростішаформа семінару,побудована на основі евристичної бесіди; дискусія є вищим рівнем евристичної бесіди;найбільш поширеними і ефективними є: «круглий стіл», форум, дебати, симпозіум може проводитися шляхом розгляду питань у вигляді невеликих доповідей учнів та подальшого обговорення учасниками семінару.
Наукові семінари - характеризуються високим рівнем узагальнення знань, умінь, навичок; дидактичні цілі і завдання цього заняття реалізуються шляхом заслуховування і широкого аналізу звітів учнів про проведену науково-пошукову роботу; проводяться у формі наукових конференцій; на них учні виступають з доповідями, у яких висвітлюють результати виконаної ними науково-пошукової роботи.
З використанням ігрових ситуацій - проводиться у формі пізнавальної гри за типом телевізійних ігор (наприклад: «Що, де, коли?», «Брейн-ринг»,«КВК»та ін..);
Міжпредметні семінари - проводяться одним або різними викладачами; на них обговорюється навчальна інформація, яка є предметом вивчення декількох дисциплін.
Орловська А.А. : "Застосування ефективних будівельних матеріалів і виробів у сучасному будівництві " (дис."Архітектурне матеріалознавство")
Каріка А.Б. : "Проектування сільськогосподарських будівель" (дис."С/гбудівлі")
Каріка О.Б. : "Теплоізоляційні і звукоізоляційні роботи" (дис."ТОБВ")
Статірова І.О. : "Реставрація архітектурних пам'яток" (дис."Реставрація і реконструкція")
Семінарське заняття з елементами ділової гри
Ділова гра - це імітація реальної виробничої ситуації. Створення спрощеної моделі робочого процесу дозволяє кожному учаснику в реальному житті, але в рамках певних правил, зіграти якусь роль, прийняти рішення, вчинити дії.
Каріка О.Б. Підсумкове заняття-гра з розділу «Технологія будівельного виробництва» (дис.ТОБВ)
Каріка А.Б. : "Каркаси промислових будівель" (дис."Будівельні конструкції")
Бінарне семінарське заняття
Досвід роботи викладачів циклової дає підстави стверджувати, що ще однією з форм, спрямованих на підвищення ефективності навчально-пізнавальної діяльності студентів, є бінарне заняття, сутність якого характеризується поєднанням діяльності двох викладачів.
Слово «бінарний» походить від латинського «Bis», що означає «подвійний», тобто взаємодія двох викладачів. Проведення таких занять сприяє глибшому ознайомленню з навчальним матеріалом та забезпеченню міждисциплінних зв’язків, а головне – розвиває у студентів інтелектуальні, творчі, комунікативні здібності та ініціативу.
КарікаА.Б., Орловська А.А. : "Деревина та галузь її застосування у сучасному будівництві" (дис."Будівельні конструкції", "Будівельне матеріалознавство")
Орловська А.А., Пономаренко Н.В. : "Традиційні будівельні матеріали у сучасному будівництві" (дис."Будівельне матеріалознавство", "Англійська мова")
Захист виробничо-технологічної та переддипломної практик
Мета заходу : закріпити отримані знання на теоретичних та практичних заняттях з дисципліни «Технологія та організація виробництва» про різні технологічні процеси, які використовують при виробництві будівель та споруд, захистити свої практичні знання та уміння, отримані в процесі проходження виробничої технологічної практики.
Відкритий захист дає можливість розвивати інтерес до майбутньої спеціальності, виховувати свідоме засвоєння матеріалу, розвивати логічне мислення, вміння робити висновки.
Каріка А.Б., Орловська А.А. : Відкритий захист "Виробничої технологічної практики"
Звіт студентів : "Виробнича переддипломна практика"